Financiering ambulante begeleiding
Overweeg je mijn ondersteuning? Dan begrijp ik dat de kosten een belangrijke factor zijn.
Er zijn verschillende manieren zorg van Welzijn met Judith te financieren, zoals via Wmo- ondersteuning, persoonsgebonden budget (PGB), of particuliere betaling. Neem gerust contact met mij op voor meer informatie over de tarieven en mogelijkheden. Samen kijken we wat het beste bij jouw situatie past.
Wmo
Hoe wordt ambulante begeleiding via de Wmo betaald?
Ambulante begeleiding kan worden verkregen via de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (Wmo). Dit wordt geregeld door de gemeente.
Hoe werkt het?
- Aanvragen bij de gemeente – Je meldt je aan bij het WMO-loket van jouw gemeente. In de gemeente Groningen is dit het WIJ- team. Dit kan via de website of telefonisch.
- Gesprek met een Wmo-consulent – Een medewerker van de gemeente bespreekt jouw situatie en bekijkt welke hulp je nodig hebt.
- Besluit van de gemeente – De gemeente beoordeelt of je recht hebt op ambulante begeleiding en hoe vaak je deze hulp krijgt.
- Financiering via de gemeente – Als je recht hebt op Wmo-zorg, betaalt de gemeente de kosten. Dit kan op twee manieren:
- Zorg in natura (ZIN): De gemeente regelt en betaalt de hulpverlener direct.
- Persoonsgebonden budget (PGB): Je krijgt een budget en kiest zelf een zorgverlener om in te huren.
Begeleiding via het Persoonsgebonden Budget (PGB)
- Stap 1: Geef bij je aanvraag bij de gemeente aan dat je begeleiding wil van Welzijn met Judith.
- Stap 2: We maken samen een zorgovereenkomst met afspraken over de begeleiding.
- Stap 3: Dit contract wordt goedgekeurd door de gemeente en de Sociale Verzekeringsbank (SVB).
- Stap 4: De gemeente betaalt de kosten via jouw PGB-budget.
Uiteraard kan ik je helpen bij de aanvraag en/of meegaan naar de afspraak.
Particuliere betaling
Kom je niet in aanmerking voor bovenstaande vergoedingen, of is je PGB-budget niet toereikend? Geen zorgen. Mijn niet-medische begeleiding is ook particulier beschikbaar.
Wilt u meer informatie over tarieven en mogelijkheden? Neem gerust contact op. Samen vinden we een oplossing die bij uw situatie en wensen past.

Financiering BoFit Burn-out coachingstraject
Een BoFit Burn-out traject is over het algemeen niet opgenomen in de zorgverzekering, maar er zijn goede alternatieven om het begeleidingsprogramma te laten vergoeden:
Vergoeding via de werkgever
-
Werkgevers vergoeden een BoFit traject vaak volledig: het valt onder re-integratie, ziekteverzuimpreventie of personal development – naast CAO- of opleidingsbudgetten.
-
Veel bedrijven zijn verzekerd voor verzuimbegeleiding of kunnen trajectkosten fiscaal meenemen als bedrijfskosten
-
Bij jou in de regio Groningen denk je aan een informeel gesprek met je leidinggevende of HR of een overleg met de arbodienst. Ik help je graag met een vrijblijvende offerte en uitleg richting jouw werkgever.
Vergoeding voor ondernemers of zzp-ers
-
Als ondernemer kun je het traject vaak declareren via je AOV of aftrekken als bedrijfskosten.
-
Dankzij de aftrekbaarheid als zakelijke uitgave en compensatie van BTW biedt dit ook financieel voordeel.
Vergoeding via het UWV
-
Ontvang je een ziektewetuitkering? Ook dan kan UWV een deel of het hele traject vergoeden binnen re-integratieprogramma’s
-
Ik ondersteun je bij het aanvragen en contact met UWV of bedrijfsarts.
Particuliere betaling
-
Heb je geen werkgever, AOV of UWV-traject? Dan kun je ervoor kiezen het traject privé te bekostigen.
Hulp nodig bij de financiering?
Neem vandaag nog contact met mij op voor een vrijblijvend gesprek over de mogelijkheden.